Survo-Käyttäjäyhdistys ry

Ongelmia
Suuri
      Vaikeita

Survo-Käyttäjäyhdistys on toiminut vuodesta 1989 Survo-ohjelmiston käyttäjien, kehittäjien ja markkinoijien yhdyssiteenä.

SURVO.TUT-lehti

Vuosina 1991-2000 yhdistys julkaisi SURVO.TUT-nimistä lehteä, jossa oli mm. järjettömän hyviä juttuja maailman turuilta, jäsenkyselyjä ja niiden analyyseja, Survo-sovellusten esittelyjä laidasta laitaan sekä Survon kehityskuvioiden uusimpia kuulumisia.

Kymmenen vuoden pituisen julkaisujakson jälkeen lehdet lepäsivät toiset kymmenen vuotta, kunnes ne kaivettiin esiin ja pantiin skanneriin. Niistä välittyy edelleen hienoja muistoja yhdistyksen alkuvuosilta, ja ne heijastavat omalta osaltaan Survon tärkeitä kehitysvaiheita SURVO 84C:stä lähtien, päätyen SURVO 98:n kautta SURVO MM:ään.

SURVO.TUT 1/1991 SURVO.TUT 2/1991 SURVO.TUT 1-2/1992 SURVO.TUT 1/1993 SURVO.TUT 2/1993 SURVO.TUT 1/1994 SURVO.TUT 1/1995 SURVO.TUT 1/1996 SURVO.TUT 1/1997 SURVO.TUT 1/1998 SURVO.TUT 1/2000

SURVOTUT-levyke

Numerosta 1/1994 lähtien lehden liitteeksi vakiintui SURVOTUT-levyke, josta löytyi mm. käyttäjien tekemiä sukroja ym. mukavaa. Levykkeet kopioitiin yleensä hallituksen jäsenten talkootyönä tilastotieteen laitoksen mikroluokassa käyttäen noin kymmentä tietokonetta. Tiedostoja pakattiin usein zip-muotoon, jotta ne saatiin mahtumaan sen aikaisille 1.44 megatavun "korpuille".

Ohessa näiden historiallisten korppujen sisällöt ovat kokonaisuudessaan zip-paketteina, joiksi yhdistyksen arkistonhoitaja ne jo aikoinaan survoi.

Sanomattakin lienee selvää, että osa levykkeisiin sisältyvistä C-ohjelmista ei enää toimi, koska ne on tehty aiempiin Survon versioihin (SURVO 84C ja SURVO 98). Sukrojen pitäisi toimia yhä, ja toimituskentät aukeavat luultavasti ongelmitta, joskin osassa niistä on niin "merkillisiä" esimerkkejä, että jotain omituisia merkkejä saattaa esiintyä. Tutustu omalla vastuulla...

Survo-Käyttäjäyhdistyksen pääsivulle