Survo-Käyttäjäyhdistys ry

Ongelmia
Suuri
      Vaikeita

Survo-Käyttäjäyhdistys on toiminut vuodesta 1989 Survo-ohjelmiston käyttäjien, kehittäjien ja markkinoijien yhdyssiteenä.

Tätä sivua ei enää ylläpidetä. Vinkkejä, tiedostoja ym. voi jakaa uudessa Survo-keskusteluryhmässä.

Vinkit: mitä voit oppia muilta Survo-käyttäjiltä?

Tälle sivulle kootaan keväästä 2011 lähtien Survo-käyttäjien omia sukroja, toimituskenttiä, kuvapohjia, kikkoja, niksejä yms., joista voi olla hyötyä muille survoilijoille.

Survo-Käyttäjäyhdistyksen hallitus käsittelee (lempeästi) saamansa ehdotukset, ja positiivisessa tapauksessa paketoi ja julkaisee ne zip-paketteina. Tyypillisesti pakettiin sisältyy ainakin yksi toimituskenttä, josta löytyy esim. talletusvalmis sukrokoodi, esimerkkejä, työpohjia tms. Paketit kannattaa purkaa johonkin omaan hakemistoon (kansioon) ja tutustua sitten toimituskenttiin paremmin Survon välityksellä.

Ehdotuksia voi lähettää hallitukselle. Ei kannata harrastaa liikaa itsesensuuria. Vinkit voivat olla hyvin eri kokoisia ja eri tyyppisiä.

Työkalusukroja

• FOR2: komentojen toistoa sisäkkäisillä silmukoilla (Petri Palmu)

• IF: if-then-else -rakenteen toteutus ehdollisiin siirtymiin toimituskentässä (Petri Palmu)

• #C: leikepöydän sisällön liittäminen toimituskenttään näppäinsukrolla (Juha Valtonen)