Tuloksia:
Ensimmäisen kirikierroksen tulokset 2.11.2011
Toisen kirikierroksen tulokset 1.12.2011
Kolmannen kirikierroksen tulokset 1.1.2012
Neljännen kirikierroksen tulokset 1.2.2012
Viidennen kirikierroksen tulokset 1.3.2012
Kuudennen kirikierroksen tulokset 1.4.2012
Alkukilpailun tulokset 7.4.2012
Vaikka tämänkertainen kilpailu on jo päättynyt, kuka tahansa voi koetella kykyjään
ja ratkaista näitä kilpailun kohteena olleita Survo-ristikkoja verkossa.
Pystyykö joku ylittämään Ilari Asmalan loppukilpailussa (ilman ääniohjausta)
saavuttaman pistemäärän 1673 ?
(Lue ensin alla olevat ohjeet.)
Kun saavuttaa pistemäärän 1000 tai sitä suuremman, pelilaudan alapuolelle ilmestyy tuloksen yhteyteen myös 9-numeroinen tarkistusluku (Check), joka on välittömästi otettava talteen, jos tulos ylittää pelaajan aikaisemmat saavutukset. Paras tulos tulee lähettää osoitteeseen support@survo.fi seuraavassa muodossa:
(Otsikkona esim. Ristikkokilpa)
Pelaajan nimi:
Syntymäaika:
Koulu:
Luokka:
Paras pistemäärä:
Tarkistusluku (9 numeroa):
Sekä paras pistemäärä että siihen liittyvä tarkistusluku on ilmoitettava.
Jos jompikumpi puuttuu tai on virheellinen, suoritus hylätään.
Kilpailijalla on oikeus lähettää (parannettuaan aikaisempaa tulostaan) uusia tuloksia.
Alkukilpailu päättyy 7.4.2012 klo 13.00, jonka jälkeen osoitteeseen support@survo.fi saapuneita suorituksia ei hyväksytä.
Niinpä innostusta kisaan vauhditetaan siten, että
sekä oppilailla että myös peruskoulun opettajilla
on mahdollista osallistua
välikilpailuhin, jotka päättyvät joka kuukauden lopussa
ja kussakin
osakilvassa parhaan pistemäärän saavuttanut saa 100 euron palkinnon.
Näiden välikilpailujen päättymisajat tulevat olemaan
1.11.2011 klo 13.00
1.12.2011 klo 13.00
1.1.2012 klo 13.00
1.2.2012 klo 13.00
1.3.2012 klo 13.00
1.4.2012 klo 13.00
Tarjolla on siis 6 kpl. ylimääräisiä 100 euron palkintoja.
Säännöt näissä kirikilpailuissa ovat täsmälleen samat
kuin varsinaisessa kisassa, jonka alkukilpailu päättyy 7.4.2012,
kuitenkin sillä rajoituksella, että sama henkilö (oppilas tai
opettaja) voi voittaa kirikilpailun vain kerran.
Oppilaiden kirikierroksilla saavuttamat tulokset ovat täysillä
mukana varsinaisessa alkukilpailussa.
Lopullisen tuloksen määrää tässä loppukilpailussa saavutetetun parhaan pistemäärän ja alkukilpailun pistemäärän summa.
Tehtävänä on täyttää 4x4 - taulukko luvuilla 1,2,...,16 mahdollisimman nopeasti pelkillä (hiiren) näpäytyksillä niin, että lukujen summat pysty- ja vaakasuuntaan vastaavat taulukon reunoilla olevia lukuja.
Aina aluksi valitse taulukosta ruutu, johon aiot sijoittaa seuraavan luvun. Näpäyttämällä tätä ruutua siihen ilmestyy iso punainen kysymysmerkki [?].
Sitten näpäytä ruutua, jossa valittuun [?] -ruutuun aikomasi luku näkyy punaisena.
Jos olet valinnut oikean luvun, se sijoittuu [?] -ruutuun ja taulukon alapuolella punaisena näkyvä pistemäärä kasvaa.
Jos valitsemasi luku ei ole oikea, pistemäärä vähenee ja kuulet kahden sävelen yhdistelmän. Tämän musiikki-intervallin laajuus ja suunta antavat vihjeen oikeasta valinnasta. Virheen suuruus ilmaistaan myös numeerisena lausekkeena pelilaudan alapuolella.
Pistemäärä vähenee myös peliin käytetyn ajan kasvaessa. Kannattaa siis
olla nopea ja nokkela valinnoissasi.
Elävä esimerkki eräästä ratkaisusta
Pelaaminen Android-puhelimella
(Huom. Android-sivulla julistettu "kolmen kierroksen peli"-kilpailu ei ole tämän kilvan kohteena.)