Käyttöympäristö tekstin ja numeerisen tiedon luovaan käsittelyyn

SURVO MM
Etusivu  |  Keskustelu  |  Uutuudet  |  Download  |  Flash

Seppo Mustonen (14.10.2006):
Survo-ristikot pikapelinä

Vaativan Survo-ristikon ratkaiseminen saattaa viedä puoli tuntia, jopa useita tunteja. Nyt on mahdollista (uusimmalla Survon ilmaisversiolla) harrastaa pikapeliä, jossa 3 x 4 - tai 4 x 4 -ristikko selvitetään Survon avustamana yleensä parissa minuutissa. Peli helpottuu siis aika lailla eikä sitä voi vaativuudessaan verrata aitojen Survo-ristikoiden ratkaisemiseen.

Pikapelikilpailun parhaille palkintoja yhteensä 600 euron edestä. Osallistu 31.1.2007 mennessä!

Pikapeli tarjoaa toisenlaisia haasteita

Pikapelissä on tarkoitus täyttää Survon arpoma avoin 3 x 4 - tai 4 x 4 -ristikko nopeasti pelkillä hiiren näpäytyksillä ja kerätä mahdollisimman korkea pistemäärä.

Pikapelin äärelle pääsee käynnistämällä Survon ilmaisversiossa komennon
/PUZZLE

Ohessa näkyy osittain täytetty 3 x 4 -ristikko. Ratkaisija on juuri valinnut viimeisen pystyrivin keskimmäisen ruudun hiiren näpäytyksellä (näkyy keltaisena).

Koska siihen tulee 12-1-4=7, luku 7 saadaan tuolle paikalle näpäyttämällä seitsikkoa ristikon yläpuolella olevasta numerorivistä. Tähänastinen pistemäärä (163) näkyy punaisena yläkulmassa.

Survo-ristikko pikapelinä

Survon pikapeliin arpomat ristikot ovat aina avoimia ja ne ratkeavat yksikäsitteisesti. Niitä on tietenkin mahdollista ratkaista myös kaikessa rauhassa ilman Survon välitöntä tukea aloittamalla pikapelin, poimimalla heti alussa pelkät rivi- ja sarakesummat talteen ja keskeyttämällä sitten pelin EXIT-painikkeella. Tehtävä ei silloin ole aivan helppo, sillä vaikeusaste on avoimilla 3 x 4 -ristikoilla tyypillisesti suuruusluokkaa 150 ja 4 x 4 -ristikoilla yli 1000.

Survo-ristikkojen pääsivulle

Etusivu  |  Keskustelu  |  Uutuudet  |  Download  |  Flash
Copyright © Survo Systems 2001-2006. All rights reserved.
Updated 2006-11-15 by webmaster'at'survo.fi.
Best viewed with any browser.